Министерство образования Республики Беларусь
Отдел по образованию Пинского районного исполнительного комитета
Государственное учреждение образования
«Кошевичская средняя школа» Пинского района
ЗАЦВЯРДЖАЮ
Дырэктар школы
________І.А.Папова
Расклад урокаў __.12.2023г.
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
|
|
5 клас |
6 клас |
7 клас |
8 клас |
9 клас |
10 клас |
11 клас |
Дзяжур- ныя настаў- нікі |
Панядзелак |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Барчук К.С.
Сіманавец Т.І. |
1 |
АБЖ |
зам. мова |
матэмат. |
геаграфія |
хімія |
фіз. к. і зд. |
бел. літ. |
||
2 |
матэмат. |
руск. мова |
хімія |
фіз. к. і зд. |
ням.м./інф. |
геаграфія |
бел. мова |
||
3 |
чал. і свет |
матэмат. |
зам. мова |
хімія |
матэмат. |
гісторыя |
МП / інф. |
||
4 |
руск. мова |
інф./пр. нав |
гісторыя |
бел. мова |
біялогія |
матэмат. |
матэмат. |
||
5 |
руск. літ. |
бел. літ. |
фіз. к. і зд. |
матэмат. |
геаграфія |
МП / інф. |
гісторыя |
||
6 |
фіз. к. і зд. |
|
геаграфія |
бел. літ. |
гісторыя |
руск. літ. |
|
||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Аўторак |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Сталярчук В.М.
Рымкевіч І.А. |
1 |
бел. літ. |
руск. літ. |
біялогія |
геаграфія |
фізіка |
бел. літ. |
матэмат. |
||
2 |
бел. мова |
руск. мова |
пр.нав/інф. |
зам. мова |
матэмат. |
бел. мова |
грамадазн. |
||
3 |
матэмат. |
пр.нав/інф. |
бел. мова |
руск. мова |
грамадазн. |
хімія |
руск. мова |
||
4 |
руск. мова |
гісторыя |
бел. літ. |
матэмат. |
зам. мова |
матэмат. |
хімія |
||
5 |
гісторыя |
зам. мова |
матэмат. |
руск. літ. |
руск. мова |
біялогія |
інф./ ДП |
||
6 |
|
матэмат. |
фізіка |
гісторыя |
руск. літ. |
чарчэнне |
руск. літ. |
||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Серада |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Колб Т.С.
Рэпецкі І.І. |
1 |
бел. мова |
геаграфія |
фіз. к. і зд. |
біялогія |
інф./зам.м. |
руск. літ. |
гісторыя |
||
2 |
матэмат. |
біялогія |
гісторыя |
фіз. к. і зд. |
бел. мова |
руск. мова |
зам. мова |
||
3 |
фіз. к. і зд. |
матэмат. |
зам. мова |
хімія |
бел. літ. |
гісторыя |
фізіка |
||
4 |
зам. мова |
бел. мова |
руск. мова |
матэмат. |
фіз. к. і зд. |
фізіка |
біялогія |
||
5 |
бел. літ. |
фіз. к. і зд. |
матэмат. |
фізіка |
руск. мова |
ням. мова |
геаграфія |
||
6 |
|
бел. літ. |
руск. літ. |
зам. мова |
матэмат. |
інф./ ДП |
фіз. к. і зд. |
||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Чацвер |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Дзям’янчанка М.В.
Кісель С.А. |
1 |
мастацтва |
бел. мова |
гадз. зд. і с. |
прац. нав. |
біялогія |
матэмат. |
фізіка |
||
2 |
матэмат. |
зам. мова |
мастацтва |
бел. мова |
прац. нав. |
біялогія |
гадз. зд. і с. |
||
3 |
прац. нав. |
гадз. зд. і с. |
бел. мова |
англ.м./інф. |
хімія |
ням. мова |
матэмат. |
||
4 |
зам. мова |
матэмат. |
інф./пр. нав |
мастацтва |
матэмат. |
бел. мова |
хімія |
||
5 |
бел. мова |
прац. нав. |
матэмат. |
біялогія |
гісторыя |
гадз. зд. і с. |
астраномія |
||
6 |
|
мастацтва |
прац. нав. |
матэмат. |
гадз. зд. і с. |
|
|
||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Пятніца |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Голікаў Р.М.
Лазюк Т.Р. |
1 |
руск. літ. |
фіз. к. і зд. |
біялогія |
ням. м./інф. |
бел. літ. |
грамадазн. |
зам. мова |
||
2 |
руск. мова |
матэмат. |
бел. літ. |
фізіка |
зам. мова |
фіз. к. і зд. |
біялогія |
||
3 |
зам. мова |
руск. мова |
фізіка |
гісторыя |
бел. мова |
хімія |
матэмат. |
||
4 |
гісторыя |
руск. літ. |
зам. мова |
матэмат. |
фізіка |
матэмат. |
фіз. к. і зд. |
||
5 |
гадз. зд. і с. |
бел. мова |
матэмат. |
руск. мова |
гісторыя |
фізіка |
руск. мова |
||
6 |
матэмат. |
гісторыя |
руск. мова |
гадз. зд. і с. |
матэмат. |
|
бел. літ. |
||
7 |
|
|
|
руск. літ. |
фіз. к. і зд. |
|
|
||
Субота |
|
|
|
|
|
|
Прац. нав. (Малоткавіцкая СШІ)
|
Прац. нав. (ПЛСГВ)
|
Калесніковіч В.В. |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
Расклад урокаў
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
|
|
1 клас |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
Панядзелак |
0 |
|
|
|
|
1 |
выяўл. маст. |
выяўл. маст. |
руск. літ. |
бел. літ. |
|
2 |
руск. літ. |
матэмат. |
руск. мова |
бел. мова |
|
3 |
фіз. к. і зд. |
руск. мова |
фіз. к. і зд. |
матэмат. |
|
4 |
руск. мова |
фіз. к. і зд. |
зам. мова |
фіз. к. і зд. |
|
5 |
|
|
музыка |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
Аўторак |
0 |
|
|
|
|
1 |
руск. літ. |
руск. літ. |
бел. літ. |
гадз. зд. і с. |
|
2 |
руск. мова |
бел. мова |
матэмат. |
ням. мова |
|
3 |
гадз. зд. і с. |
матэмат. |
зам. мова |
матэмат. |
|
4 |
матэмат. |
гадз. зд. і с. |
бел. мова |
руск. мова |
|
5 |
|
чал. і свет |
гадз. зд. і с. |
руск. літ. |
|
6 |
|
|
|
|
|
Серада |
0 |
|
|
|
|
1 |
матэмат. |
бел. літ. |
руск. літ. |
чал. і свет |
|
2 |
руск. літ. |
бел. мова |
руск. мова |
руск. мова |
|
3 |
фіз. к. і зд. |
матэмат. |
матэмат. |
ням. мова |
|
4 |
руск. мова |
прац. навуч. |
чал. і свет |
матэмат. |
|
5 |
|
|
прац. навуч. |
руск. літ. |
|
6 |
|
|
|
|
|
Чацвер |
0 |
|
|
|
|
1 |
музыка |
руск. літ. |
зам. мова |
выяўл. маст. |
|
2 |
матэмат. |
руск. мова |
выяўл. маст. |
руск. мова |
|
3 |
чал. і свет |
матэмат. |
матэмат. |
матэмат. |
|
4 |
выяўл. маст |
фіз. к. і зд. |
фіз. к. і зд. |
бел. літ. |
|
5 |
|
|
бел. мова |
прац. навуч. |
|
6 |
|
|
|
|
|
Пятніца |
0 |
|
|
|
|
1 |
прац. навуч. |
музыка |
матэмат. |
музыка |
|
2 |
матэмат. |
бел. літ. |
АБЖ |
бел. мова |
|
3 |
бел. мова |
бел. мова |
бел. мова |
фіз. к. і зд. |
|
4 |
|
АБЖ |
бел. літ. |
ням. мова |
|
5 |
|
|
|
АБЖ |
|
6 |
|
|
|
|
|
Субота |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Расклад карэкцыйных заняткаў
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
у 3 класе (І аддзяленне Спец. школы, ІV клас)
|
Пачатак заняткаў |
Панядзелак |
Аўторак |
Серада |
Чацвер |
Пятніца |
0. |
|
|
|
|
|
|
1. |
9.00 |
|
руск. мова |
|
руск. літ. |
|
2. |
9.55 |
|
матэмат. |
|
|
|
3. |
10.55 |
чал. і свет |
СБА |
|
|
|
4. |
12.00 |
СБА |
прац. навуч. |
|
(12.15) кар. зан. |
|
5. |
13.15 |
|
|
|
|
у 5 класе (VІ клас цяжкасці ў навучанні)
|
Пачатак заняткаў |
Панядзелак |
Аўторак |
Серада |
Чацвер |
Пятніца |
0. |
|
|
|
|
|
|
1. |
9.00 |
|
|
|
|
|
2. |
9.55 |
|
матэмат. |
|
|
|
3. |
11.00 |
|
руск. мова |
|
|
|
4. |
12.00 |
|
бел. мова |
|
|
|
5. |
13.15 |
|
|
|
|
|
6. |
14.10 |
кар. зан. |
|
|
|
|
Графік
правядзення факультатыўных заняткаў
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
№п/п |
Назва факультатыва |
Клас |
Дзень правядзення |
Час правядзення |
Настаўнік |
1. |
Рашэнне тэкставых задач |
1 |
чацвер |
8.15 |
Новік А.Г. |
2. |
Вытокі роднай мовы |
1 |
пятніца |
8.15 |
Новік А.Г. |
3. |
Шахматы ў школе |
1 |
панядзелак |
8.15 |
Голікаў Р.М. |
4. |
Рашэнне тэкставых задач |
2 |
серада |
13.05 |
Сталярчук В.М. |
5. |
Вытокі роднай мовы |
2 |
чацвер |
13.05 |
Сталярчук В.М. |
6. |
У краіне знаёмых незнаёмцаў |
3 |
пятніца |
13.05 |
Колб Т.С. |
7. |
Рашэнне тэкставых задач |
3 |
панядзелак |
14.00 |
Колб Т.С. |
8. |
Рашэнне тэкставых задач |
4 |
серада |
8.05 |
Дзям’янчанка М.В. |
9. |
Вытокі роднай мовы |
4 |
аўторак |
14.00 |
Дзям’янчанка М.В. |
10. |
Грані слова: ад гука да сказа |
5 |
чацвер |
14.00 |
Крывецкая А.М. |
11. |
Практыкум па чытанню |
5 |
серада |
14.00 |
Крыловіч І.С. |
12. |
Аснова бяспекі жыццядзейнасці |
6 |
панядзелак |
14.00 |
Папова І.А. |
13. |
Асновы духоўна-маральнай культуры і патрыятызму |
6 |
аўторак |
8.05 |
Папова І.А. |
14. |
Падарожжы па геаграфічнай карце |
7 |
панядзелак |
8.05 |
Рэпецкі І.І. |
15. |
Дапытлівым аб таямніцах рэчыва |
8 |
чацвер |
8.05 |
Шалтанюк Л.В. |
16. |
Беларускія землі ў складзе Расійскай імперыі (канец ХVІІІ – пач. ХХ ст.) |
8 |
чацвер |
14.55 |
Лазюк Т.Р. |
17. |
Вялікая Айчынная вайна савецкага народа ( у кантэксце Другой сусветнай вайны) |
9 |
серада |
8.05 |
Лазюк Т.Р. |
18. |
Секреты синтаксиса и пунктуации |
9 |
панядзелак |
8.05 |
Ярмаш Л.В. |
19. |
Абагульняючы факультатыўны курс па вучэбнаму прадмету “Матэматыка” |
9 |
панядзелак |
14.55 |
Трушко Г.А. |
20. |
Абагульняючы факультатыўны курс па вучэбнаму прадмету “Матэматыка” |
10 |
серада |
14.55 |
Трушко Г.А. |
21. |
Рашэнне творчых задач |
10 |
чацвер |
8.05 |
Бэнда А.С. |
22. |
Русский язык: обобщающий курс |
11 |
аўторак |
8.05 |
Рымкевіч І.А. |
23. |
Падагульняючы факультатыўны курс па беларускай мове |
11 |
чацвер |
8.05 |
Ігнатовіч І.М. |
Расклад заняткаў па грамадска карыснай працы
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
Клас |
Дзень тыдня |
Час правядзення |
Настаўнік |
6 |
панядзелак |
8.05 |
Папова І.А. |
4 |
аўторак |
8.05 |
Дзям’янчанка М.В. |
10 |
8.05 |
Шалтанюк Л.В. |
|
7 |
15.05 |
Ярмаш Л.В. |
|
8 |
15.05 |
Папова І.А. |
|
9 |
15.05 |
Кісель С.А. |
|
11 |
15.05 |
Рэпецкі І.І. |
|
5 |
серада |
8.05 |
Барчук К.С. |
11 |
15.05 |
Рэпецкі І.І. |
|
3 |
чацвер |
14.10 |
Кісель В.А. |
9 |
15.05 |
Кісель С.А. |
|
10 |
15.05 |
Шалтанюк Л.В. |
Графік правядзення класных гадзін
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
Клас |
Дзень правядзення |
Час правядзення |
2, 4, 5, 8 |
панядзелак |
8.05 |
1, 3 |
серада |
8.05 |
10 |
чацвер |
13.50 |
6, 7, 9, 11 |
пятніца |
8.05 |
Графік правядзення гадзін інфармавання
на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года
10 клас – панядзелак 8.20
1, 2, 7 класы – аўторак 8.20
11 клас – серада 8.20
3 - 6, 9 – чацвер 8.20
8 клас – пятніца 8.20
УЗГОДНЕНА
пасяджэнне прафкама
№___ ад ______20__г.
свернуть
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку для навучэнцаў
ДУА “Кашавіцкая сярэдняя школа”
Пінскага раёна
I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Правілы ўнутраннага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэннi Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыi» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі навучальнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.
1.3. Згодна з правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.
1.4. У адпаведнасці з гэтымі Правіламі ў кожнай установе адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі - на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс). 1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) ў адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам установы адукацыі (далей – Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ў установе адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне платных паслуг з ліку, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);
4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);
4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашія заданні;
4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
4.8. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё тых, хто акружае, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
4.14. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, выкарыстоўваць вопратку і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-дамашняе заданне;
4.18. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маемасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;
5.10. ужываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;
5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світэр ці камізэльку.
спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
рэчы, якія маюць яркія, выклікаючыя малюнкі;
брудная, мятая (неахайная) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
мноства біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртаў і розных напрамкаў маладзежай субкультуры і спартыўных клубаў.
займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;
ставіць на бясшумны рэжым прыладу мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якая можа знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфарміруе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
Паважнай прычынай лічыцца:
хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перамен, чысціню і парадак у школе.
28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
VІ. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
адпачынку і фізічнай размінкі;
прыёму ежы;
праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;
падрыхтоўкі да ўроку, іншае;
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, ролікавых каньках, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VІІ. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
Спартыўная зала
Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
Санітарныя пакоі
Гардэроб
VIIІ. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС.
аб'ява падзякі;
ўзнагароджванне Граматай;
занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.
заўвага;
вымова;
адлічэнне.
XІ. НОРМЫ, ЯКІЯ ДАТЫЧАЦЦА АЛГАРЫТМУ ДЗЕЯННЯЎ ПЕДАГАГІЧНЫХ РАБОТНІКАЎ У ВЫПАДКУ ЎЗНІКНЕННЯ Ў ХОДЗЕ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ КАНФЛІКТНЫХ СІТУАЦЫЙ
Стань заметней в темноте
Вечером и ночью, когда улицы и дворы плохо оcвещены, водители обнаруживают пешехода, имеющего cветовозвращающие элементы, со значительно большего расстояния по сравнению с пешеходами без них: если машина движется с ближним светом фар, расстояние увеличивается с 25-40 метров до 130-140, а если с дальним – расстояние увеличивается до 400 метров. по результатам исследования, расстояние, с которого «обозначенный пешеход» становится более заметен водителю проезжающего автомобиля, увеличивается в 1,5-3 раза. А это дает водителю дополнительное время на принятие наиболее правильного решения для избежания возможного наезда на пешехода (тем самым риск наезда транспортного средства на пешехода снижается на 85%).
Поскольку человек постоянно двигается, лучи света падают на него не прямо (так как на велосипед), а под разными углами. Специальная начинка светоотражателей позволяет отражать свет в том же направлении, откуда он падает. На рынке в ассортименте товаров представлены: фликеры (подвески, наклейки), световозвращающие нарукавные повязки, тесьма и готовая одежда с деталями из светоотражающих материалов.
1. Фликеры
Это световозвращатели, которые производятся в виде значков, подвесок, термонаклеек на одежду и наклеек на металл. Фликеры изготавливаются по специальной технологии из мягкого пластика ярких цветов, эти привлекательные на вид изделия крепятся на одежду, сумки или рюкзачки с помощью булавки или шнурка, входящего в комплект. А термонаклейки легко крепятся на ткань с помощью утюга.
2. Тесьма
Это цветная тканая лента, в которую вплетены световозвращающие нити различной ширины. Ткань серебристо-серая, представляет собой совокупность стеклянных микролинз с высокой световозвращающей способностью, внедрённых в специальный клеевой слой, нанесенный на хлопковую, нейлоновую или хлопково-полиэфирную текстильную основу. Тесьма применяется для отделки спортивной, рабочей, детской одежды, страховочных поясов, рюкзаков, сумок, обуви и т.д.
3. Нарукавные повязки
Цветная тканая лента с нанесенной на неё световозвращающей полосой. В настоящее время детали из материала, светящегося в темноте, стали обязательными элементами сигнальной одежды. При дневном свете материал имеет серебристо-серый цвет, а в темное время суток в свете фар или другого источника света становится ярко-белым.
свернуть
В ходе образовательного процесса во всех видах учреждений общего среднего образования учащиеся І-ХІ классов придерживаются одежды делового стиля. Ношение одежды делового стиля учащимися учреждений общего среднего образования является нормой, которая определяется уставом и правилами внутреннего трудового распорядка учреждения общего среднего образования. В соответствии с пунктом 4 статьи 20 Кодекса Республики Беларусь об образовании учреждение образования обязано обеспечить разработку и принятие правил внутреннего распорядка обучающихся, правил внутреннего трудового распорядка учреждения образования.
Образцы одежды делового стиля утверждаются Координационным советом по вопросам одежды делового стиля для учащихся учреждений общего среднего образования (постановление Министерства образования Республики Беларусь и Министерства торговли Республики Беларусь от 19 августа 2013 г. № 77/19 «О Координационном совете по вопросам одежды делового стиля для учащихся учреждений общего среднего образования»).
Учащиеся и их законные представители совместно с администрацией учреждения общего среднего образования и педагогическими работниками имеют право выбора модели, цвета и качества тканей, из которых изготовлена одежда делового стиля.
Информацию о требованиях к внешнему виду учащихся, включая фотографии образцов одежды делового стиля, рекомендуется разместить на информационных стендах в учреждениях общего среднего образования. Необходимо постоянно проводить мероприятия, направленные на популяризацию одежды делового стиля среди учащихся и их законных представителей (классные часы, встречи, публикации в средствах массовой информации и др.).
Образцы моделей одежды делового стиля для учащихся учреждений общего среднего образования (сезон 2015-2016 гг.) размещены на портале Министерства образования Республики Беларусь (edu.gov.by / Управление общего среднего образования / Деловой стиль одежды).
С мая 2015 года началась реализация пилотного проекта «Школа будущего», организаторами которого являются концерн «Беллегпром», Министерство образования Республики Беларусь и Министерство торговли Республики Беларусь. На первом этапев проекте примут участие шесть учреждений общего среднего образования. На следующих этапах реализации пилотного проекта предполагается его расширение за счет увеличения количества учреждений.
По результатам проведения эксперимента будет принято решение о целесообразности и необходимости введения в учреждениях общего среднего образования определенных (единых для конкретного учреждения или региона) моделей одежды делового стиля. План мероприятий по реализации пилотного проект «Школа будущего» размещен на портале Министерства образования Республики Беларусь (edu.gov.by / Управление общего среднего образования / Деловой стиль одежды).
свернуть