Библиотека, медиатека

                         ЗАЦВЯРДЖАЮ

ДырэктарДУА «Кашавіцкая

сярэдняяшкола»  Пінскага раёна

_______________І.А.Папова

«__» ____________2023

 

 

ПЛАН

работы школьнай бібліятэкі

2023/2024 навучальны год

 

  1. РАБОТА З БІБЛІЯТЭЧНЫМ ФОНДАМ

 

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказны

1. Работа з фондам вучэбнай літаратуры

 

1.

Падвядзенне вынікаў руху фонду. Дыягностыка забяспечанасці навучэнцаў падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі на 2023/2024 навучальны год.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Складанне бібліяграфічнай мадэлі камплектавання фонду вучэбнай літаратуры:

а) работа з перспектыўнымі бібліяграфічнымі выданнямі (каталогамі, тэматычнымі планамі выдавецтваў, пералікамі падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў, рэкамендаваных Міністэрствам адукацыі РБ);

б) складанне сумесна з настаўнікамі-прадметнікамі заказу на падручнікі з улікам іх патрабаванняў;

в) падрыхтоўка пераліку падручнікаў, якія плануюцца да выкарыстання ў новым навучальным годзе, для навучэнцаў і іх бацькоў;

г) прыём і апрацоўка  падручнікаў, якія паступілі:

- афармленне накладных;

- запіс у кнігу сумарнага ўлiку;

- штэмпеляванне;

- афармленне картатэкі;

- занясенне ў электронны каталог.

лістапад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

па меры паступлення

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Складанне справаздачных дакументаў, дыягностыка ўзроўню забяспечанасці навучэнцаў падручнікамі і іншай літаратурай.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Прыём і выдача падручнікаў (па графіку)

жнівень-верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Інфармаванне настаўнікаў і навучэнцаў аб новых паступленнях падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

6.

Афармленне выставы: "Навінкі літаратуры да 2023/2024 навучальнага года".

верасень-кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Спісанне фонду з улікам драхласці і змены праграм.

верасень-кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

8.

Спісанне падручніка “Беларусь – наша Радзіма” Падарунка Прэзідэнта РБ першакласніку.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

9.

Азнаямленне навучэнцаў з правіламі карыстання падручнікамі, атрыманымі з фонду бібліятэкі.

1 раз на год

Колб Т.С.

Кісель В.А.

10.

Правядзенне работы па захаванасці вучэбнага фонду(рэйды па класах з падвядзеннем вынікаў).

кожную чвэрць

Колб Т.С.         

Кісель В.А.

11.

Правядзенне аглядаў-конкурсаў і акцый " Лепшы клас па захаванасці падручнікаў»

канец вучэбнага года

Колб Т.С.         

Кісель В.А.

12.

Работа з рэзервовым фондам падручнікаў:

-вядзенне ўліку;

- размяшчэнне на захоўванне;

- перадача ў іншыя школы;

- запаўненне электроннай базы падручнікаў

верасень-кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2. Работа з фондам мастацкай літаратуры

1.

Своечасовае правядзенне апрацоўкі і рэгістрацыі ў каталогу літаратуры, якая паступае.

па меры паступлення

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Забеспячэнне свабоднага доступу:

- да мастацкага фонду (для навучэнцаў 1-4 класаў);

- да фонду перыёдыкі (для ўсіх навучэнцаў і

супрацоўнікаў);

- да фонду падручнікаў (па патрабаванні).

 

 

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Выдача дакументаў карыстальнікам, згодна графіка работы бібліятэкі.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Захаванне правільнай расстаноўкі фонду на стэлажах.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Сістэматычнае назіранне за своечасовым вяртаннем выдадзеных выданняў.

канец чвэрці

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Вядзенне работы па захаванасці фонду.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Стварэнне і падтрымка камфортных умоў для працы чытачоў.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

8.

Праца па дробным рамонце мастацкіх выданняў, метадычнай літаратуры і падручнікаў з прыцягненнем бібліятэчнага  актыву і навучэнцаў на гадзінах грамадскай карыснай працы.

па меры патрэбнасці

Колб Т.С.

Кісель В.А., актыў бібліятэкі

9.

Перыядычнае спісанне фонду з улікам драхласці і маральнага зносу.

чэрвень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

10.

Афармленне новых палічных раздзяляльнікаў.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

11.

Гігіенічная апрацоўка дакументаў у санітарныя дні.

апошняя пятніца

месяца

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

 

2. ДАВЕДАЧНА-БІБЛІЯГРАФІЧНАЯ РАБОТА

 

1.

 Прадстаўленне поўнай інфармацыі аб саставе бібліятэчнага фонду праз сістэму каталогаў, картатэк.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3. РАБОТА З КАРЫСТАЛЬНІКАМІ

 

 

Індывідуальная работа

 

 

1.

Абслугоўванне карыстальнікаў  на абанеменце: навучэнцаў, педагогаў, тэхнічны персанал, бацькоў.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Абслугоўванне карыстальнікаў у міні-чытальнай зале: навучэнцаў і настаўнікаў.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Гутаркі аб правілах карыстання бібліятэкай.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Рэкамендацыйныя гутаркі пры выдачы кніг.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Аказанне кансультатыўнай дапамогі пры пошуку і выбары кніг.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Гутаркі аб прачытаным.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Рэкамендацыйныя і рэкламныя гутаркі пра новыя кнігі, энцыклапедыі і часопісы, якія паступілі ў бібліятэку.

па меры паступлення

Колб Т.С.

Кісель В.А.

8.

Падбор матэрыялаў да ўрокаў, інфармацыйных і класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Работа з бібліятэчным актывам

1.

Пасяджэнне бібліятэчнага актыву.

1 раз у чвэрць.

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Арганізацыя рэйдаў па захаванасці падручнікаў.

два разы на год

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Работа з бацькоўскай грамадскасцю

1.

Справаздача аб аплаце за карыстанне падручнікамі.

верасень

Ігнатовіч І.М.

2.

Складанне бібліяграфічнага спісу падручнікаў, неабходных навучэнцам да пачатку навучальнага года, для ўсеагульнага азнаямлення.

май-чэрвень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Метадычная дапамога ў правядзенні бацькоўскіх сходаў.

па плану школы

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Выступленне на бацькоўскіх сходах.

па плану школы

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Прапаганда кніг на бацькоўскіх сходах.

па плану школы

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Акцыя “Сябруем з кнігай усёй сям'ёй” (фота-выстава)

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Работа з педагагічным калектывам

1.

Аператыўнае інфармаванне настаўнікаў аб паступленні новай вучэбнай і метадычнай літаратуры, педагагічных часопісаў і газет.

 

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Кансультацыйна-інфармацыйная работа з метадычнымі аб'яднаннямі настаўнікаў-прадметнікаў.

на канікулах

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Пошук літаратуры і перыядычных выданняў па зададзенай тэматыцы.

па патрабаванні

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Аказанне метадычнай дапамогі да ўрока.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Падбор матэрыялаў да прадметных тыдняў, мерапрыемстваў.

па патрабаванні

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

6.

Выдача вучэбнай, мастацкай, метадычнай, даведачнай літаратуры, перыядычных выданняў.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Работа з навучэнцамі

1.

Абслугоўванне навучэнцаў школы згодна з раскладам работы.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Прагляд чытацкіх фармуляраў з мэтай выяўлення даўжнікоў (паведамленне вынікаў класнаму кіраўніку).

1 раз на месяц

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Правядзенне гутаркі з новымі карыстальнікамі аб правілах паводзін у бібліятэцы, пра культуру чытання кніг і часопіснай перыёдыкі, паведаміць пра адказнасць за захаванне кніг і падручнікаў.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Інфармаванне класных кіраўнікоў аб чытанні і наведванні бібліятэкі навучэнцамі кожнага класа.

1 раз начвэрць

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Рэкамендаванне мастацкай літаратуры і перыядычных выданняў згодна ўзроставых катэгорый кожнага карыстальніка.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Афармленне выстаўпа календару юбілейных дат на 2023/2024 навучальны год

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

“Лета кніжных адкрыццяў”– падбор рэкамендацыйных спісаў літаратуры для дадатковага вывучэння прадметаў гісторыі, геаграфіі, біялогіі, хіміі.

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

8.

“Вось яно якое, кніжнае лета!”– падбор спісаў літаратуры на лета.

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

 

Масавая работа

1.

Анкетаванне карыстальнікаў “Я, кніга і бібліятэка”.

верасень

Кісель В.А.

2.

Экскурсія ў бібліятэку навучэнцаў 1-х класаў “Дом, дзе жывуць кнігі”.

верасень

Колб Т.С.

 

3.

Выстава вучэбна-метадычных комплексаў ​​"Да новага навучальнага года".

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Штомесячныя выставы да каляндарных свят.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Штомесячныя выставы да юбілейных дат пісьменнікаў.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Выставы кніг-юбіляраў.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Гульня-квэст “Вакол, да каля … бібліятэкі”.

верасень

Кісель В.А.

8.

Экскурсія ў прафесію бібліятэкар «Незвычайная  прафесія – бібліятэкар».

кастрычнік

Колб Т.С.

 

9.

Акцыя “Дарыце кнігі з любоўю!”, да міжнароднага дня дарэння кніг.

люты

Колб Т.С.

Кісель В.А.

10.

Акцыя “Чытаем кнігі на роднай мове” да Міжнароднага дня роднай мовы.

люты

Колб Т.С.

Кісель В.А.

11.

Вусны часопіс “Кніга, хто твае продкі?” (Гісторыя стварэння кнігі) (1-11кл.)

Кніжная выстава-агляд літаратуры для дзяцей “Сузор’е кніжных навінак” (1-11кл.)

Конкурс малюнкаў “Ілюстрацыя да любімай кнігі”. (1-5кл.)

Сэлфі з кнігай “Мая любімая кніга” (6-11кл.)

Гадзіна вясёлых зносін “Пачытаем аб цікавым разам”. (1-4кл.)

Выстава-беніфіс лепшых чытачоў 2023/2024 навучальнага года “Самая цікавая кніга, прачытаная мной”. (1-11кл.)

сакавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Выхаванне здаровага ладу жыцця:

 

 

1.

Выстава "Здаровы я – здаровая краіна".

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

2.

Афармленне папкі з матэрыяламі артыкулаў пра здаровы лад жыцця.

па меры паступлення

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Выстава малюнкаў “Курыць – здароўе загубіць”

лістапад

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

4.

Выстава да сусветнага дня барацьбы са СНІДам “Адносіцца да кожнага”

снежань

 

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

5.

Хвілінка здароўя “Быць здаровым здорава!”

красавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

 

Маральнае выхаванне:

 

 

1.

Выстава-калейдаскоп “Ведаем пра Дзень ведаў”.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Кніжная выстава “З павагай да сталых людзей”, да Міжнароднага дня сталых людзей.

кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Кніжная выстава да дня настаўніка “Настаўнікам з павагай”

кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Кніжна-ілюстрацыйная выстава да Дня маці  “Матулі як гузікі, на іх усё трымаецца…” .

кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Кніжная выстава да дня бацькі “Бацька – герой кніг”

кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Гульня-падарожжа “У госці да І.Тургенева”

лістапад

Колб Т.С.

 

7.

Віртуальная выстава “Мой родны кут, як ты мне мілы…! ”

лістапад

Кісель В.А.

8.

Онлайн-знаёмства з дзіцячымі прававымі сайтамі mir.pravo.by kids.і парталам pomogut.by

снежань

Кісель В.А.

 

9.

Кніжная выстава да 120-годдзя да дня нараджэння А.Якімовіча

снежань

Колб Т.С.

 

10.

Урок мужнасці “Дзеці крывавай вайны”

люты

Кісель В.А.

11.

Вусны часопіс “Хатынь: трагедыя і памяць” да дня памяці ахвяраў Хатынскай трагедыі.

сакавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

12.

Кніжная выстава “Мой сусвет”, да дня касманаўтыкі і  авіяцыі.

красавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

13.

Урок –гульня “Дзень праваслаўнай кнігі”

красавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

14.

Прагляд відэафільмаў “Чарнобыль у нашай памяці”

красавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Патрыятычнае выхаванне:

 

 

1.

Кніжная выстава да дня беларускай пісьменнасці“Ад глінянай пліты - да электроннай старонкі”

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Выстава "Квітней, Беларусь!"

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Кніжная выстава “У адзінстве народа – сіла краіны”

 

верасень

Колб Т.С.

4.

Прагляд відэафільма “Голуб – птушка міру” да міжнароднага дня міру.

верасень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Гадзіна інфармацыі “НЕ фашызму!”.

лістапад

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6..

Кніжная выстава да дня беларускай навукі “Беларускім вучоным  прысвячаецца”

студзень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Прэзентацыя-агляд “Дзень беларускай навукі”

студзень

Колб Т.С.

Кісель В.А.

8.

Кніжная выстава да дня памяці воінаў -інтэрнацыяналістаў  “Іх імёны памятаем”

люты

Колб Т.С.

Кісель В.А.

9.

Гутарка да дня Канстытуцыі РБ “Галоўны закон краіны”

сакавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

10.

Выстава-інфармацыя “Мір і адзінства – сіла народа”, да дня яднання народаў Беларусі і Расіі.

красавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

11.

Конкурс малюнкаў “Май 45 года”

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

12.

Віктарына “У краіне Сімволіка”, да дня дзяржаўнага герба і сцяга.

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Экалагічнае выхаванне:

 

 

1.

Кніжная выстава да 195-годдзя з дня нараджэння Л.Талстога “Вялікі майстар слова”

верасень

Колб Т.С.

2.

Выстава-агляд да Міжнароднага дня жывёл

“Браты нашы меншыя”.

кастрычнік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Конкурс малюнкаў “Фіксі-парады”, да міжнароднага дня энергазберажэння.

лістапад

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Кніжная выстава да 130-годдзя з дня нараджэння В.Біанкі “Усё жывое жыць павінна”

люты

Кісель В.А.

5.

Хвілінка здароўя “Быць здаровым здорава!”

сакавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Гульня-падарожжа “Жыві, планета Зямля!”

красавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

 

Эстэтычнае выхаванне:

 

 

1.

Прагляд дакументальнага фільма да дня  нараджэння В.Сухамлінскага

верасень

Кісель В.А.

2.

Буккросінг “Прачытай і адпусці кнігу на волю”.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Кніжная выстава “Кніга зімы”.

снежань

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Выстава-прэзентацыя  “255 год з дня нараджэння І.Крылова”

люты

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Выстава-прэзентацыя  “Сусветны дзень пісьменніка”.

сакавік

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Кніжная выстава “Усё пачынаецца з сям’і”

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Віртуальная экскурсія “Самыя незвычайныя музеі”, да міжнароднага дня музеяў.

май

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4. РЭКЛАМА БІБЛІЯТЭКІ

 

1.

Стварэнне сучаснага іміджу бібліятэкі.

2.

Афармленне і абнаўленне ўвесь час дзейных, 

тэматычных выстаў, выстаў да знамянальных і памятных дат года.

па меры неабходнасці

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Рэкламная дзейнасць бібліятэкі.

4.

Вусная: падчас перапынкаў, на  бацькоўскіх сходах.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Наглядная: інфармацыйныя аб'явы аб выставах і мерапрыемствах, якія праводзяцца бібліятэкай.

пастаянна

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Афармленне інфармацыйных папак, лістовак, буклетаў, закладак, рэкамендацыйных, тэматычных спісаў і іншай друкаванай прадукцыі.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

7.

Бібліятэчная сустрэча “Кніга – лепшы сябар”, да дня бібліятэк.

верасень

Кісель В.А.

5. ПРАФЕСІЙНАЕ РАЗВІЦЦЁ СУПРАЦОЎНІКАЎ БІБЛІЯТЭКІ

 

1.

Удзел у нарадах, якія праводзяцца раённым аддзелам адукацыі.

4 разы на год

Колб Т.С.

Кісель В.А.

2.

Самаадукацыя:

-         вывучэнне загадаў, лістоў, інструкцый па бібліятэчнай справе.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

3.

Работа па самаадукацыі з выкарыстаннем вопыту лепшых школьных бібліятэкараў:

-         наведванне семінараў;

-         удзел у рабоце "круглых сталоў";

-         прысутнасць на адкрытых мерапрыемствах;

-         індывідуальныя кансультацыі;

-         узаемадзеянне з іншымі бібліятэкамі раёна.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

4.

Рэгулярнае павышэнне кваліфікацыі на курсах пры ІРА.

па меры неабходнасці

Колб Т.С.

Кісель В.А.

5.

Удасканаленне традыцыйных і засваенне новых бібліятэчных тэхналогій.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

6.

Пашырэнне асартыменту бібліятэчных паслуг, павышэнне іх якасці на аснове выкарыстання новых тэхналогій, выкарыстанне электронных носьбітаў, засваенне новых сістэм аўтаматызаванага камплектавання.

на працягу года

Колб Т.С.

Кісель В.А.

         

 

Бібліятэкар                                                                                                      Колб Т.С. Кісель В.А.

 

 

 

 

 

 

 

Пералік бібліятэчных паслуг

- арганізацыя работы па камплектацыі, уліку, выдачы дакументаў і вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду;

- арганізацыя мерапрыемстваў па выхаванню цікавасці да кнігі і чытання, фарміраванне інфармацыйнай культуры навучэнцаў;

- забеспячэнне захавання дакументаў у адпаведнасці з вызначанымі правіламі;

- кансультацыя законных прадстаўнікоў непаўналетніх па пытаннях арганізацыі сямейнага чытання, аб новых паступленнях вучэбных выданняў, мастацкай літаратуры і кніг серыі “Школьная бібліятэка”;

- ажыццяўленне бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліятэчнага абслугоўвання навучэнцаў, педагагічных работнікаў;

-арганізацыя і вядзенне даведачна-бібліяграфічнага апарата інфармацыйных рэсурсаў (каталогі, сістэма картатэкі, тэматычныя базы дадзеных).

Библиотекари:

Колб Татьяна Сергеевна

Кисель Ольга Анатольевна

Контактный телефон: 64-53-48

Электронная почта: kosh@poo-pinsk.gov.by

 

Афіша мерапрыемстваў

на люты

 

  1. Урок мужнасці “Дзеці крывавай вайны”.

08.02.2024

  1. Кніжная выстава да 130-годдзя з дня нараджэння В.Біанкі “Усё жывое жыць павінна”.

09.02.2024

  1. Акцыя “Дарыце кнігі з любоўю!”, да міжнароднага дня дарэння кніг. 12.02.21023 – 17.02.2024
  2. Выстава-прэзентацыя “255 год з дня нараджэння Івана Крылова”.

13.02.2024

  1. Кніжная выстава, да дня памяці воінаў - інтэрнацыяналістаў “Іх імёны памятаем”.

15.02.2024

  1. Акцыя “Чытаем кнігі на роднай мове”, да Міжнароднага дня роднай мовы.

19.02.2023 – 24.02.2024

 

 

 

 

Аналіз работы школьнай бібліятэкі

за 2022/2023 навучальны год

ДУА “Кашавіцкая сярэдняя школа” Пінскага раёна

 

Работа школьнай бібліятэкі ў 2022/2023навучальным годзе была накіравана на рэалізацыю наступных задач: актывізаваць чытацкую актыўнасць у школьнікаў, знаходзіць новыя формы далучэння дзяцей да чытання; падахвочваць навучэнцаў авалодваць навыкамі выкарыстання інфармацыі, прымяняць атрыманыя дадзеныя на практыцы; працягнуць работу над павышэннем якасці і даступнасці інфармацыі, якасцю абслугоўвання карыстальнікаў; арганізоўваць мерапрыемствы, якія выхоўваюць культурную і сацыяльную самасвядомасць, патрыятызм; прапагандаваць чытанне, а таксама рэсурсы школьнай бібліятэкі; весці мэтанакіраваную працу па захаванасці навучальных выданняў, ажыццявіць кантроль за іх выкарыстаннем на працягу навучальнага года.

Школьная бібліятэка прывівала навучэнцам патрэбу ў пастаяннай самаадукацыі, выхоўвала адказнасць, надавала ўвагу прапагандзе літаратуры ў дапамогу школьным праграмам. А таксама развівала і падтрымлівала ў дзяцей звычку і радасць у чытанні і навучанні, патрэбу карыстацца бібліятэкай на працягу ўсяго навучальнага перыяду.

Агульныя звесткі аб бібліятэцы

Школьная бібліятэка з’яўляецца структурным падраздзяленнем агульнаадукацыйнай установы адукацыі. У бібліятэцы школы створана камфортнае бібліятэчнае асяроддзе. Аснашчэнне бібліятэкі ўключае ў сябе: абанемент, дзе выдзелены зоны абслугоўвання чытачоў І-ХІ класаў, зона чытальнай залы (на 4 пасадачныя месцы), камп’ютарнай зоны,  кнігасховішча вучэбнага фонду. Навучэнцы і педагогі школы мелі магчымасць наведваць бібліятэку штодня па графіку, зацверджаным дырэктарам школы.

Работа з бібліятэчным фондам

Фонд дакументаў  бібліятэкі папаўняўся безнаяўным разлікам аддзела па адукацыі Пінскага раённага выканаўчага камітэта.

Фонд вучэбнай літаратуры на канец навучальнага года стаў налічваць 2934 экзэмпляры. Размешчаны фонд у закрытым доступе, асобна ад абанемента, выдаецца толькі па патрабаванні і неабходнасці. Вучэбны фонд камплектуецца ў адпаведнасці са  школьнымі вучэбнымі праграмамі і колькасцю навучэнцаў. Прыём і тэхнічная апрацоўка паступіўшых выданняў вядзецца згодна існуючых уліковых дакументаў. Па меры паступлення новых дакументаў працягваецца вядзенне папаўнення картатэкі  ўліковых картак вучэбных выданняў. Расстаноўка фонду падручнікаў здзяйснялася па кожным  класе, асобна выдзелены састарэлыя кнігі, прызначаныя для выключэння з фонду.

Працэнт забяспечанасці вучэбнымі выданнямі ў 2022/2023 навучальным годзе склаў 100 %. З мэтай беражлівых адносін да кнігі і захаванасці фонду  вучэбнай літаратуры праводзіліся праверкі і гутаркі   з навучэнцамі (таксама і з уключэннем саміх навучэнцаў), раздаваліся памяткі.  Вынікі праверак даводзіліся  да ведама класных кіраўнікоў, якія ў сваю чаргу паведамлялі бацькоў аб выяўленых недахопах. Хацелася  б адзначыць настаўнікаў: Крыловіч І.С., Сіманавец Т.І., Ярмаш Л.В., Лазюк Т.Р, настаўнікаў пачатковых класаў,  якія ў канцы навучальнага года перадалі  падручнікі па класах у выдатным стане.

Асноўны фонд на канец 2022/2023 навучальнага года складае   6572 экзэмпляраў. У гэтым годзе фонд папоўніўся кнігамі серыі “Школьная бібліятэка”, вучэбна-метадычнай літаратуры і сацыяльна-значымай літаратуры. Для забеспячэння ўліку пры рабоце з фондам вядзецца адпаведная дакументацыя: складанне справаздач, своечасовая рэгістрацыя і апрацоўка паступіўшай літаратуры. Выдаваліся дакументы бібліятэчнага фонду на абанеменце, а таксама для работы ў зоне чытальнай залы. Праводзілася правільная расстаноўка дакументаў. З гэтай мэтай былі выраблены каляровыя кніжныя падзельнікі. Таксама выконваўся дробны рамонт кніг. Сістэматычна вялося назіранне за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзеных выданняў. Рэжым захаванасці фонду выконваўся.

Аддзелам па адукацыі ажыццяўлялася цэнтралізаваная падпіска на перыядычныя выданні:

газеты для педагогаў: “Советская Белоруссия”, “Настаўніцкая газета”, Полесская правда”, “Беларускі час”;

часопісы для педагогаў: “Адукацыя і выхаванне”.

Падпіска на часопісы скарацілася, па гэтай прычыне знізілася колькасць выдачы перыядычных выданняў.

Паводле аналізу чытацкіх фармуляраў карыстальнікаў можна зрабіць выснову, што  найбольш запатрабавальнымі сярод чытачоў з’яўляюцца часопісы і мастацкая літаратура. Найбольшая цікавасць дзяцей пачатковых класаў да кніг серыі “Маленький профессор” і “Школьная бібліятэка”, часопіса “Вясёлка” і “Рюкзачок”,  а сярэдняга звяна -  да серыі “Дзіцячы дэтэктыў”, часопісаў “Родная прырода”, “Рюкзачок” і “Зоопарк”, утрымліваючыя “жывыя” старонкі.          Педагагічныя работнікі цікавяцца методыкай выкладання прадметаў, навучаннем і выхаваннем дзяцей, новымі педагагічнымі тэхналогіямі. Асаблівай папулярнасцю і павышаным запытам карыстаюцца перыядычныя выданні: “Народная асвета”, “Адукацыя і выхаванне”.

Работа з карыстальнікамі

Вялікая ўвага ўдзялялася рабоце з карыстальнікамі, якая заключалася ў тым, каб кожны чытач знайшоў сваю кнігу, атрымаў неабходную параду і інфармацыю, аказаўся ў абстаноўцы, спрыяльнай для самаадукацыі, самараскрыцця асобы. Навучэнцы заўсёды з’яўляліся асноўнымі карыстальнікамі бібліятэкі, частымі бывалі  педагогі, работнікі  школы, бацькі навучэнцаў. Настаўнікі рэгулярна звярталіся ў бібліятэку за матэрыяламі для правядзення класных, інфармацыйных гадзін і іншых мерапрыемстваў. У верасні праводзілася знаёмства першакласнікаў з бібліятэкай, правіламі карыстання, правамі і абавязкамі чытачоў. Пастаянна вялася індывідуальная работа з чытачамі, рэгулярна праводзіліся гутаркі з мэтаю вывучэння чытацкай цікавасці і шырыні кругагляду наведвальнікаў. Своечасова інфармаваліся педагагічныя работнікі і навучэнцы школы аб навінках літаратуры праз інфармацыйны стэнд, кніжныя выставы і агляды літаратуры, таму з’яўляліся актыўнымі карыстальнікамі бібліятэчнага фонду. Праблема з наведваннем бібліятэкі застаецца ў навучэнцаў 6-8 класаў, якія па кожнай з літаратур маюць хрэстаматыйны вучэбны дапаможнік, таму за літаратурай звярталіся толькі для ўрокаў дадатковага чытання. Навучэнцы старэйшых класаў рэгулярна наведвалі бібліятэку з мэтай набыцця тэкстаў праграмных твораў. Усведамляючы дадзеную праблему, бібліятэка імкнецца знайсці правільны шлях далучэння да чытання дадзеную катэгорыю карыстальнікаў. Гэтаму спрыяе як штодзённая работа з кожным чытачом, так і масавыя мерапрыемствы па прапагандзе кнігі.

         Раскрыццё кніжнага фонду па разнастайнай тэматыцы для карыстальнікаў прадстаўлялася праз афармленне кніжных выстаў. У памяшканні бібліятэкі ёсць пастаянныя  выставы: “Краіна здароўя”, “Гадзіны шчырай размовы”, “Нашчадкам у спадчыну”, “Імя тваё – Беларусь”. Быў аформлены шэраг выстаў, прысвечаных пісьменнікам-юбілярам, кнігам-юбілярам, знамянальным каляндарным датам.

Уся работа  бібліятэкі  праводзілася сумесна з педагагічным калектывам: падбіраўся матэрыял да класных гадзін, да адкрытых урокаў і мерапрыемстваў, да  работы метадычных аб’яднанняў і выхаваўчых мерапрыемстваў.

Прафесійнае развіццё і ўзаемадзеянне з іншымі арганізацыямі

На працягу навучальнага года бібліятэкармі школы былі наведаны пасяджэнні метадычнага аб’яднання бібліятэкараў устаноў адукацыі раёна.

Аналізуючы работу школьнай бібліятэкі за 2022/2023 навучальны год, можна зрабіць наступныя высновы:

 школьная бібліятэка на працягу навучальнага года аказвала дапамогу настаўнікам, класным кіраўнікам у правядзенні масавых мерапрыемстваў, класных гадзін, тэматычных выставах;

 бібліятэка прапагандавала чытанне, старалася дамагчыся сістэматычнага чытання, прывівала цікавасць да перыядычнага друку;

работа бібліятэкі праводзілася ў адпаведнасці з гадавым планам бібліятэкі і гадавым планам работы школы на 2022/2023 навучальны год;

 асноўныя задачы, пастаўленыя на навучальны год, у цэлым выкананы.

Зыходзячы з прааналізаваных высноў, выяўлены некаторыя задачы, над якімі неабходна будзе працаваць у наступным навучальным годзе:

працягваць работу над павышэннем якасці і даступнасці інфармацыі, якасці абслугоўвання карыстальнікаў;

укараняць новыя формы работы па навучанні бібліяграфічнай граматнасці навучэнцаў;

         працягваць чыстку бібліятэчнага фонду ад састарэлай літаратуры.

 

Бібліятэкар                                                                 Т.С.Колб

 

Графік работы бібліятэкі

на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года

 

 

Дзень тыдня

Гадзіны   работы

Абедзенны перапынак

 

Панядзелак

8.00 – 11.00

13.10 – 14.10

10.55 – 12.55

 

12.45 - 13.10

13.40 – 14.00

Аўторак                                                                  

 

8.00 – 09.00

12.45 – 13.45

11.00 – 12.00

 

10.40 – 11.00

Серада

 

-

13.40 – 14.40

10.40 – 11.00

Чацвер

 

8.20 – 09.00

09.45 – 12.15

13.20 – 14.10

08.55 - 09.55

11.55 – 12.55

 

10.40 – 11.00

13.00 – 13.20

Пятніца

-

09.45 – 10.45

11.00 - 11.20

12.45 – 13.05

 

Субота

 

09.00 – 12.00

-

Усяго

20

 

 

 

                                                                                            УТВЕРЖДАЮ:

                                                                                               Директор школы

                                                                                                    ______ И.А.Попова

                                                                                            __.___._____г.

 

ПРАВИЛА ПОЛЬЗОВАНИЯ БИБЛИОТЕКОЙ

 

  1. ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ
    • Правила пользования библиотекой ГУО «Кошевичская средняя школа» Пинского района разработаны в соответствии с ”Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб куль­туры”, положением о библиотеке учреждения образования.
    • Правила пользования школьной библиотекой (далее — библиотека) ГУО «Кошевичская средняя школа» Пинского района регламентируют общий порядок организации обслуживания пользователей библиотеки, права и обязанности библиотеки и пользователя.

 

  1. ПРАВА ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ
    • Право пользования библиотекой имеют учащиеся, педагогические работники и другие сотрудники школы, законные представители учащихся школы.
    • Пользователи имеют право:
      • На библиотечное, информационное и справочно-библиографическое обслуживание согласно их по­требностям и интересам.
      • Бесплатно получать полную информацию о составе и содержании библиотечных фондов, консульта­ционную помощь в поиске источников информации.
      • Бесплатно получать для временного пользования документы библиотечного фонда.
      • Получать доступ к информационным ресурсам библиотеки.
      • Принимать участие в культурных мероприятиях, проводимых библиотекой.
      • Пользоваться в читальном зале книгами и учебниками.
      • Получать во временное пользование любой документ из фонда библиотеки.

 

  1. ПОРЯДОК ПОЛЬЗОВАНИЯ БИБЛИОТЕКОЙ
    • Учащиеся школы записываются в библиотеку в индивидуальном порядке в соответствии со списками классов, сотрудники школы и законные представители учащихся — по паспорту или другому документу, удостоверяющему личность.
    • На каждого пользователя заполняется читательский формуляр установленного образца. Формуляр чи­тателя — документ, удостоверяющий факт и дату выдачи пользователю изданий из фонда библиотеки и приема их библиотечным работником.
    • При записи в библиотеку пользователь должен быть ознакомлен с правилами пользования библиотекой.
    • На дом документы выдаются пользователям сроком на 15 дней. Количество экземпляров, выданных единовременно (не считая учебников), не должно превышать пяти.
    • Учебная, методическая литература выдается пользователям на срок обучения в соответствии с про­граммой.
    • Выдача учебных изданий учащимся осуществляется работниками библиотекарем с участием педагогиче­ских работников.
    • Учебные издания на учебный год выдаются учителям начальных классов и классным руководителям, которые:
      • Получают издания в библиотеке, выдают учащимся и организуют ремонт и сдачу их в конце учебного года.
      • Выставляют оценку состояния издания в специальной графе в начале и в конце учебного года.

3.7.3. Заполняют журнал выдачи учебных изданий и ведут его в течение учебного года.

3.7.4. Осуществляют контроль за сохранностью, проводят беседы, конкурсы по воспитанию бережного от­ношения к книге.

  • Выдача учебных изданий лицам с особенностями психофизического развития, обучающимся в специ­альных классах, классах интегрированного обучения и воспитания, осуществляется из фондов центров коррекционно-развивающего обучения и реабилитации педагогическим работником, который назнача­ется приказом директора школы.
  • Учащимся, готовящимся к поступлению в учреждения среднего специального или высшего образования, на протяжении учебного года могут дополнительно выдаваться учебные издания (при наличии) по формуляру читателя.
  • Очередная выдача документов из фонда библиотеки читателю производится только после возвратавзятых им ранее документов, срок пользования которыми истек.
  • Редкие и ценные книги, альбомы, единственные экземпляры справочных изданий, электронные документы на дом не выдаются.
  • Число документов фонда, выдаваемых для работы с ними в

пределах библиотеки, не ограничивается.

 

  1. ОТВЕТСТВЕННОСТЬ И ОБЯЗАННОСТИ ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ
    • Выполнять правила пользования библиотекой.
    • Бережно относиться к библиотечному фонду.

4.3. При выбытии из школы пользователь обязан вернуть все числящиеся за ним документы из фонда в библиотеку.

4.4.  Пользователь обязан:

4.4.1.  Возвращать взятые им документы из фонда в установленный библиотекой срок.

4.4.2. Не выносить из помещения библиотеки документы без записи в принятых библиотекой формах учета.

4.4.3. Бережно относиться к библиотечному фонду (не делать в книгах пометок, подчеркиваний, не вырывать и не загибать страницы и др.).

  • Соблюдать в библиотеке тишину, не нарушать порядок расстановки

книг на полках открытого доступа к фонду.

4.4.5.  Ежегодно в начале учебного года проходить перерегистрацию.

4.5.  Пользователь, утерявший документ из фонда библиотеки или нанесший ему невосполнимый ущерб, обязан заменить его соответственно таким же (в том числе и копией в переплете) или признанным библиотекой равнозначным. При утере, повреждении электронного носителя (диска) пользователь должен возместить электронный носитель (диск), а учреждение образования — обеспечить запись соответствующей информации на данный носитель.

4.6.  За утерю документа из фонда библиотеки или нанесение ему невосполнимого ущерба несовершеннолетним читателем ответственность несут его родители, опекуны, попечители.

4.7.  Пользователи, нарушившие правила пользования библиотекой, могут быть лишены права пользования на срок 1 месяц. За особые нарушения, предусмотренные действующим законодательством, пользователи несут административную, гражданско-правовую или уголовную ответственность.

 

  1. ОБЯЗАННОСТИ БИБЛИОТЕКИ ПО ОБСЛУЖИВАНИЮ ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ

Библиотека обязана:

  • Обслуживать пользователей библиотеки учреждения образования в соответствии с правилами пользования библиотекой.
  • Создавать и поддерживать комфортные условия для работы читателей в библиотеке.
  • Не использовать сведения о пользователях, их интересах в иных целях, кроме научных и библиотечно-производственных.
  • Давать полную информацию пользователям библиотеки о наличии документов в фонде, систематически информировать их о вновь поступивших документах.
  • Оказывать помощь пользователям в выборе необходимой литературы.
  • Предоставлять пользователям (читателям) возможность пользования каталогами, библиографическими и информационными ресурсами.
  • Систематически следить за своевременным возвратом в библиотеку документов из фонда.
  • Обеспечить режим работы в соответствии с потребностями школы.
  • Обеспечить сохранность и рациональное использование библиотечного фонда, создать необходимыеусловия для хранения документов.

 

Библиотекарь__________       Т.С.Колб                31.08.2023

 

 

Зачем нужны книги в раннем возрасте?

•   Они помогают развивать особую связь между ребёнком и родителями;

•   Помогают познавать искусство слова и живописи благодаря иллюстрациям;

•   Прививать навыки слушания;

•   Помогают подготовить ребёнка к процессу обучения чтению;

•   Развивают кругозор и эмоциональную сферу;

•    Помогают развивать воображение;

•    Доставляют ребёнку удовольствие.


Выделяйте время для чтения каждый день

 

Начинать читать надо с первых же месяцев жизни. Читая малышу, вы как бы расширяете его мир, помогаете ему получать удовольствие от чтения, пополняете запас его знаний и словарный запас. Ребёнок учится слушать книгу, переворачивать страницы, водить пальчиком слева направо, запоминает слова, которые видит и слышит. Малыши обожают регулярное (а не от случая к случаю) чтение с родителями! Выбирайте небольшой промежуток времени, когда вы можете расслабиться и не торопиться—перед сном, или когда у вас перерыв в хлопотах.

Не забывайте, что ребёнку могут почитать дедушка с бабушкой, старшие брат или сестра, любой член семьи. Приходите в библиотеку, где ему могут почитать более взрослые читатели. Всё время обращайте к книге и чтению. Купите несколько книг домой, чтобы ваш малыш мог с ними возиться.


 
Не заставляйте ребёнка читать

Никогда не усаживайте малыша за чтение (с родителями или самостоятельно), если он этого не хочет. Это один из самых действенных способов убить у него интерес к чтению и книге. Не хочет— оставьте его в покое или заинтересуйте чтением. Чтение из-под палки— путь к не чтению вообще. И если ваш уже выросший ребёнок, школьник, читает только комиксы или примитивные издания—воздержитесь от критики. Помните: он читает! Ищите позитивные и эффективные пути продвижения к его душе более интересных и более значимых книг. Выбирайте самые популярные в детской среде темы и книги  и приготовьтесь к долгому пути поиска любимых книг, интересных тем и авторов.
 



Памятка для родителей
 

1. Помните: чтение – это окно в мир познания. Хорошее чтение является залогом успешного обучения  ребёнка по всем предметам.
2. Только совместными усилиями школы и семьи можно добиться того, чтобы ваш ребёнок полюбил книгу.
3. Необходимо знать основные требования беглого, сознательного и выразительного чтения.
4. Зная рекомендательный список литературы, вы помогаете ребёнку подобрать книгу.
5. Начинать чтение книги с обложки и титульного листа.
6. Своя собственная библиотека, пусть и небольшая, даёт возможность обмениваться книгами с товарищами, что вызовет больший интерес к чтению.
7. Необходимо соблюдать правила гигиены чтения.
8. Выписывать и приучать детей читать детские журналы.
9. Оказывать помощь в оформлении читательских тетрадей. В них можно помещать рисунки к прочитанным книгам, выписывать интересные понравившиеся мысли, цитаты из прочитанного.

Приятного вам чтения!

 


 

О льготах, предоставляемых семьям при оплате за пользование учебными пособиями

Согласно «Положению о порядке взимания платы за пользование учебниками и предоставления их в бесплатное пользования» от 24.06.2011 № 839 право на бесплатное пользование учебниками имеют:

  1. Дети из семей, которые получают государственное пособие на детей старше 3 лет.
  2. Дети из семей, в которых один родитель (или оба) является инвалидом 1 или 2 группы.
  3. Дети-инвалиды.
  4. Дети-сироты, дети, оставшиеся без попечения родителей.
  5. Дети из семей военнослужащих, ставших инвалидами вследствие ранения, контузии, увечья или заболевания, полученных при защите Отечества или исполнения обязанностей воинской службы в государствах, где велись боевые действия.
  6. Дети из семей лиц начальствующего и рядового состава органов внутренних дел, ставших инвалидами вследствие ранения, контузии, увечья или заболевания, полученных при исполнении служебных обязанностей в районах боевых действий.
  7. Дети из семей работников, обслуживающих действующие воинские контингенты в других государствах и ставших инвалидами вследствие ранения, контузии, увечья или заболевания, полученных в период ведения боевых действий, кроме случаев, когда инвалидность наступила в результате противоправных действий.

? КОМУ УМЕНЬШАЕТСЯ РАЗМЕР ПЛАТЫ ЗА ПОЛЬЗОВАНИЕ УЧЕБНЫМИ ПОСОБИЯМИ

Размер платы за пользование учебными пособиями снижается на 50 % многодетным семьям, т.е. семья, в которых воспитываются трое и более детей в возрасте до 18 лет (на 1 сентября)

? КАКИЕ ДОКУМЕНТЫ НЕОБХОДИМО ПРЕДОСТАВИТЬ ДЛЯ ПОЛУЧЕНИЯ ЛЬГОТЫ ПО ОПЛАТЕ ЗА ПОЛЬЗОВАНИЕ УЧЕБНЫМИ ПОСОБИЯМИ

1. Дети-инвалиды – копию удостоверения инвалида.

  1. Семьи, в которых один из родителей является инвалидом 1 или 2 группы – копию удостоверения инвалида.
  2. Семьи, в которых воспитываются дети-сироты или дети, оставшиеся без попечения родителей – копию удостоверения на право предоставления интересов подопечного.
  3. Семьи по пунктам 5, 6, 7 – копию удостоверения инвалида о праве на льготы, вкладыш в данное удостоверение.
  4. Многодетные семьи – копию удостоверения многодетной семьи.

УВАЖАЕМЫЕ РОДИТЕЛИ!!!

ОГРОМНАЯ ПРОСЬБА ОБРАТИТЬ ВАШЕ ВНИМАНИЕ НА СОХРАННОСТЬ УЧЕБНИКОВ ВАШИХ ДЕТЕЙ! ПОСМОТРЕТЬ В КАКОМ СОСТОЯНИИ ВАШИ ДЕТИ ВОЗВРАЩАЮТ ИХ В ШКОЛЬНУЮ БИБЛИОТЕКУ. ЧЕМ ДОЛЬШЕ МЫ С ВАМИ ВМЕСТЕ СОХРАНИМ ШКОЛЬНЫЕ УЧЕБНИКИ, ТЕМ МЕНЬШЕ ВАМ ПРИДЕТСЯ ТРАТИТЬ СВОЙ БЮДЖЕТ, ПОКУПАЯ УЧЕБНИКИ ВЗАМЕН ИСПОРЧЕННЫХ ИЛИ УТЕРЯННЫХ!

Во избежание потерь и порчи учебников, каждый учебник должен быть аккуратно подписан ручкой (В СПЕЦИАЛЬНО ОТВЕДЕННОМ МЕСТЕ В КОНЦЕ УЧЕБНИКА)! На каждом учебнике должна быть обложка!

Меры по сохранности фонда учебников:

  • Ответственность за сохранность учебников каждого ученика несут сами учащиеся, а также их родители.
  •  
  • В течение срока пользования учебник должен иметь прочную обложку, защищающую учебник от повреждений и загрязнений.
  •  
  • Запрещается оклеивать учебники ламинированной пленкой во избежание повреждения обложки и форзаца.
  •  
  • Запрещается делать в учебнике пометки карандашом, ручкой и т.д.
  •  
  • Запрещается вкладывать в учебник посторонние предметы: авторучки, линейки, тетради, вырывать и загибать страницы.
  •  
  • Дома рекомендуется хранить учебники в отведенном для них месте, недоступном для маленьких детей и домашних животных, отдаленном от источников огня и влажности.
  •  
  • При получении учебника необходимо внимательно его осмотреть, по возможности устранить недочеты. Если учебник не подлежит ремонту - обратиться в библиотеку для замены учебника, или отметке о недостатках. В конце учебного года претензии о недочетах не принимаются, и вина возлагается на учащегося.
  •  
  • Ремонт производить только клеем ПВА, ПФ, клеем-карандашом. Бумага должна быть белой, тонкой. Учебник, отремонтированный некачественно, возвращается для повторного ремонта.
  •  
  • Родители и учащиеся должны сохранить в течение года все учебники целыми, без разрушения сшивки книги, с наличием всех страниц без записей и пометок.
  •  
  • В случае порчи учебника, родители обязаны заменить непригодный для пользования учебник - новым, равнозначным (ПРЕДВАРИТЕЛЬНО УТОЧНИВ У БИБЛИОТЕКАРЯ, КАКИМ УЧЕБНИКОМ МОЖНО ЗАМЕНИТЬ).

УВАЖАЕМЫЕ РОДИТЕЛИ!

Государство тратит большие средства для обеспечения учащихся учебниками. Каждому хочется держать в руках чистую и опрятную книгу, а для этого её нужно беречь. Поинтересуйтесь, пожалуйста, в каком состоянии учебники у вашего ребенка.

Прочитанная книга о войне – твой подарок ко Дню Победы

 Книги о Великой Отечественной войне, которые следует прочесть каждому

   Великие сражения и судьбы обычных героев описаны во многих художественных произведениях, но есть книги, мимо которых нельзя пройти и о которых нельзя забывать. Они заставляют читателя задуматься о настоящем и прошлом, о жизни и смерти, о мире и войне.

 

«А зори здесь тихие…» Борис Васильев

В основе сюжета повести Б. Васильева лежит реально совершённый подвиг: семь самоотверженных солдат не дали немецкой диверсионной группе взорвать Кировскую железную дорогу, по которой доставляли для Мурманска снаряжение и войска.  

 

«Живые и мёртвые» Константин Симонов

Одним из самых сильных романов писателя считается эпопея «Живые и мёртвые», состоящая из книг «Живые и мёртвые», «Солдатами не рождаются», «Последнее лето».

 

«Судьба человека» Михаил Шолохов

В повести автор знакомит читателя с Андреем Соколовым, который сумел сохранить силу духа, несмотря на тяжёлые испытания: ранение, плен, побег, гибель семьи и, наконец, смерть сына в самый счастливый день, 9 мая 1945 года.

 

«У войны — не женское лицо» Светлана Алексиевич

Одна из самых знаменитых книг о Великой Отечественной, где война показана глазами женщины.  Автор показала, что девушки и война — понятия несовместимые.

 

 «Повесть о настоящем человеке» Борис Полевой

 Прототипом героя стал советский лётчик Алексей Маресьев, который был сбит в 1942 г Боец потерял обе ноги, но нашёл в себе силы вернуться в ряды действующих лётчиков и уничтожил ещё немало фашистских самолётов.

 

«Горячий снег» Юрий Бондарев

Ю. Бондарев описывает один день из жизни батареи лейтенанта Дроздовского, выбивавшей фашистские танки на подступах к Сталинграду зимой 1942 года.  

 

«В списках не значился» Борис Васильев

Герой произведения Николай Плужников оказывается в Брестской крепости вечером накануне войны и по собственной воле становится её защитником. Последним защитником…

 

 

«Дожить до рассвета» Василь Быков

Главный герой — советский лейтенант Игорь Ивановский, которому хоть и не удаётся выполнить задание, взорвать немецкую базу боеприпасов, но он до последней минуты делает всё возможное и невозможное для победы своего народа. 

 

 

«Василий Тёркин» Александр Твардовский

Василий Тёркин — обычный русский парень, который искренне любит Родину и свой народ, с юмором воспринимает любые жизненные тяготы и находит выход даже из самого трудного положения.

 

«Прокляты и убиты» Виктор Астафьев

В романе «Прокляты и убиты» автор  говорит о войне, как о «преступлении против разума».

Календарь международных и государственных праздниковпраздничных днейзнаменательных и  памятных дат в 2022/2023 учебном году

1 сентября - День знаний

4 сентября - День белорусской письменности

15 сентября -День библиотек

17 сентября -День народного единства

21 сентября - Международный день мира

1 октября - День пожилых людей

2 октября - День учителя

14 октября - День матери в Беларуси

21 октября - День отца

24 октября - Международный день школьных библиотек

9 ноября -     Международный день против фашизма,                          

                       расизма и антисемитизма

14 февраля - Международный день дарения книги

21 февраля - Международный день родного языка

23 февраля - День защитников Отечества и Вооружённых

                      сил Республики Беларусь

15 марта -   День Конституции Республики Беларусь

22 марта - День памяти жертв Хатынской трагедии

2 апреля - Международный день детской книги

2 апреля -    День единения народов Беларуси и России

12 апреля - День космонавтики

26 апреля -День чернобыльской трагедии

14 мая -    День Государственного герба Республики

              Беларусь и Государственного флага РБ

9 мая -   День Победы

15 мая -  Международный день семей

18 мая -  Всемирный день музеев

22 июня - День всенародной памяти жертв ВОВ войны и

                 геноцида белорусского народа

История библиотеки

1 сентября 1968 года распахнула свои двери  ГУО «Кошевичкая средняя школа» Пинского района. Занятия начались в новом здании школы.

Не сразу стала функционировать школьная библиотека. Вначале в школу переехала библиотека из сельского дома культуры. Вскоре создали школьную библиотеку. В разное время библиотекарями были: Бондич Нина Васильевна, Янчарук Надежда Ивановна, Кожановская Елена Федоровна, Ситко Елена Викторовна, Колб Екатерина Федоровна, Павловец Инна  Николаевна и другие.

Библиотека сегодня 

В настоящее время библиотека расположена на первом этаже школы. Имеется книгохралище учебной литературы.

Пользователями  библиотеки являются все учащиеся, педагоги и другие работники учреждения образования. Библиотека оснащена компьютером и оргтехникой.